Povratak na glavni izbornik
 
 


RADIONICA LIKOVNE KRITIKE Kako pisati o suvremenoj umjetnosti i dizajnu
Edu radionice - Kako pisati o suvremenoj umjetnosti
Edu radionica modne fotografije
Radionica Graciele Olio (Argentina)
Angažirano stvaralaštvo
Predavanje: Camera obscura
Posjet radionici Luke Petrinjaka
Dječje radionice u Galeriji ULUPUH


Odaberite sliku koju želite prikazati:


  

Anketa
Da li često posjećujete stranice ULUPUHa?
Da, svaki dan
Ponekad
Rijetko
Nikada, danas sam prvi puta
Pogledajte rezultate glasanja



 

RADIONICA LIKOVNE KRITIKE Kako pisati o suvremenoj umjetnosti i dizajnu



EDU međunarodne studentske radionice kostimografije,
mode i tekstilnog oblikovanja te likovne kritike/eseja


POZIV NA SUDJELOVANJE

RADIONICA LIKOVNE KRITIKE Kako pisati o suvremenoj umjetnosti i dizajnu


Radionica će se održati u srijedu, 6. prosinca 2017. od 14 do 18 sati u dvorani A 301 (četvrti kat) na Sveučilištu u Zagrebu, Tekstilno-tehnološkom fakultetu, Prilaz baruna Filipovića 28 a.

Organizatori: Hrvatska sekcija AICA-e, ULUPUH i TTF galerija

radionica je besplatna i na nju se nije potrebno prethodno prijaviti.


"Osoba koja gleda posjeduje moć. Nema sumnje: gledanje je moć, ali moć je i natjerati nekoga da gleda.“

Na sudjelovanje u radionici u okviru nastave iz kolegija Suvremena umjetnost i dizajn (A) na Sveučilištu u Zagrebu, Tekstilno-tehnološkom fakultetu, pozvani su studenti preddiplomskog, diplomskog studija, kao i diplomirani studenti TTF-a, Filozofskog fakulteta, Arhitektonskog fakulteta, Likovne akademije i Akademije dramskih umjetnosti kao i svi zainteresirani povjesničari umjetnosti, dizajneri i arhitekti s nagnućem ka teoriji i kritici.

Radionica započinje izlaganjem Dalibora Martinisa, suvremenog umjetnika, koji će predstaviti svoj opus i potom iznijeti pregled i vlastitu analizu nekih objavljenih tekstova o njegovom radu, umjetničkom mediju (uključivo materijal, procese) i jeziku.

Voditeljice radionice su dr. sc. Silva Kalčić i dr. sc. Ivana Mance, povjesničarke umjetnosti.


Radionica će se održati od 14 do 18 sati u dvorani A 301 (četvrti kat) na Sveučilištu u Zagrebu, Tekstilno-tehnološkom fakultetu, Prilaz baruna Filipovića 28 a.

Radionica je besplatna, a polaznici će dobiti potvrdu o pohađanju radionice HS AICA-e (predsjednika Marka Goluba) i ULUPUH-a (predsjednice Ivane Bakal), dok će odabrani radovi biti javno prezentirani.



Iako ne postoji formula o pisanju o umjetnosti, kroz razgovor o suvremenoj umjetnosti i dizajnu sa samim autorima-umjetnikom, teoretičarima, kritičarima i kustosima, čitanje referentne literature te samostalno pisanje i rad na tekstu polaznici ove radionice suočit će se s temeljnim aspektima i načelima pisanja likovne kritike. Usavršit će zastupanje i argumentiranje stava, napisanog teksta, kao i razumijevanje razloga za nastajanje pojedinih pojava – što, kako i za koga one nastaju. Navođeni na deskriptivnu, eksplikacijsku i interpretativnu verbalizaciju svojih stavova, uz konzultiranje literature, polaznici radionica usavršavaju: metodologiju i terminologiju pisanja likovne kritike, razlikovanje estetskih i vizualnih karakteristika pojedinih pojava i medija u suvremenoj umjetnosti, prošireno poimanje/polje umjetnosti, razumijevanje povezanosti likovnih umjetnosti i društvenih zbivanja, izobražavanje vizualnog opažaja, memoriranje vizualnog arhiva relevantnih djela; sve bitne elemente koji sačinjavaju put ka gradnji „pismenog“ govora o suvremenoj umjetnosti.


Radionica je dio projekta EDU radionica Ivane Bakal i Silve Kalčić, te je dio programa Hrvatske sekcije AICA-e. Projekt je sufinanciran sredstvima Grada Zagreba.


Hrvatska sekcija AICA (HS AICA) je nevladina udruga u sastavu Međunarodnog udruženja kritičara likovnih umjetnosti – AICA Asssociation internationale des critiques d“art, sa sjedištem u Parizu. Puni naziv glasi Hrvatska sekcija međunarodnog udruženja likovnih kritičara AICA, a skraćeni Hrvatska sekcija AICA, odnosno, HS AICA. Članovi udruge su profesionalni i povremeni likovni kritičari, najugledniji kustosi hrvatskih muzeja i galerija te sveučilišni profesori i povjesničari umjetnosti. Hrvatska sekcije AICA-e osnovana je 1998. godine s ciljem okupljanje aktivnih kritičara likovnih umjetnosti radi unapređenja međunarodne suradnja na području likovnih umjetnosti, zastupanja profesionalnih interesa svojih članova te promicanja likovne djelatnosti u Republici Hrvatskoj. Misija HS AICA je promoviranje značaja i osiguravanje razvoja nezavisne i relevantne likovne kritike u Republici Hrvatskoj, te njeno snažno pozicioniranje i meritorna uloga unutar nacionalnog i međunarodnog kulturnog kruga.
Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti (ULUPUH) strukovna je udruga koja okuplja članove iz cijele Hrvatske, iz svih područja vizualnih umjetnosti koja imaju određenu primjenu (uporabnu vrijednost): kazalište i film (scenografija, kostimografija, oblikovanje svjetla), arhitektura, hortikultura, fotografija, karikatura, ilustracija, strip, animirani film i primijenjeno slikarstvo, industrijski dizajn, oblikovanje odijevanja, tekstilno stvaralaštvo, grafički dizajn i vizualne komunikacije, primijenjeno kiparstvo, oblikovanje plemenitih kovina, keramike, porculana i stakla, restauracija, umjetnost multimedije i intermedije i sl. U okviru ULUPUH-a djeluje Studijska sekcija, čiji članovi su istaknuti likovni kritičari i teoretičari vizualnih umjetnosti te kustosi koji djeluju institucionalno ili samostalno (free-lance).


O voditeljima radionice:

Dalibor Martinis diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Izlaže od 1969., a od 1973. djeluje kao videoautor. Održao je brojne samostalne izložbe, performanse i projekcije i sudjelovao na brojnim međunarodnim izložbama (Bijenala u Veneciji, Sao Păulu, Kwangju-u, Solunu, Cetinju, Kairu i Ljubljani; potom Documenta/Kassel, Triennale Riga, i dr.). Njegovi filmovi i video radovi prikazani su na film/video festivalima u Berlinu, Tokiju, Montrealu, Locarnu, npr. tijekom 2014. na Međunarodnim festivalima kratkog filma u Oberhausenu i Bogoti, 2015. u Beču i Seattleu. Bio je stipendist Canada Council/Kanada 1978., Jaica/Japan 1984., Artslink/SAD1994. i 2010.godine.
Predavao je na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu (1987. – 1991.), na Ontario College of Art u Torontu 1991./92. i na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci (2007. – 2012.).
Dobitnik je više međunarodnih nagrada (Tokyo Video festival 1984., Locarno 1984., Alpe/Adria Film Festival Trst 1996., Festival kratkog filma u Bogoti 2014.), također Vjesnikovu nagradu “Josip Račić” za 1995., Nagradu grada Zagreba 1998., Godišnju nagradu HDLU-a 2009., T-HT nagradu 2013. Njegovi radovi nalaze se u zbirkama Muzej suvremene umjetnosti Zagreb, The Museuma of Modern Art u New Yorku, Stedelijk Museuma u Amsterdamu, ZKM-a u Karlsruheu, Kontakt/Erste Bank u Beču i dr.

Silva Kalčić diplomirala je povijest umjetnosti na Sveučilištu u Zagrebu, Filozofskom fakultetu, a doktorirala je arhitekturu i urbanizam na Arhitektonskom fakultetu; pohađala je program za kustose i kritičare Svet umetnosti SCCA Ljubljana. Bila je urednica časopisa „Zarez“, „Čovjek i prostor“, „Arhitektura“, „Oris“ i „Up&Underground“. Predaje teorijske kolegije na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu, gdje vodi TTF galeriju. Predsjednica je Studijske sekcije ULUPUH-a i članica Izvršnog odbora HS AICA-e.
Ivana Mance, dr. sc., dipl. povjesničarka umjetnosti, znanstvena suradnica na Institutu za povijest umjetnosti u Zagrebu. Na području znanstvenog bavljenja posvećena je istraživanju povijesti hrvatske povijesti umjetnosti te različitim temama iz umjetnosti 19. i 20. stoljeća. Uz uže područje znanstvenog bavljenja, autorica kontinuirano prati i piše o suvremenim umjetničkim zbivanjima, objavljujući tekstove u stručnim časopisima i radio-emisijama. Članica je DPUH-a, ULUPUH-a i HS AICA-e, gdje obnaša i upravljačke dužnosti.

Autor fotografije u prilogu: Mladen Tudor, Zagreb 1967.


Datum održavanja: 6.12.2017. / Autor teksta: ULUPUH




 

 

 
 
premiere introduit en 1965, le jopo vélo favorise une vision typiquement finlandais: c'était le & # 8220;ADIDAS CLIMACOOL BOAT PURE vélo pour tout rider.ADIDAS WHITE MOUNTAINEERING Boost & # 8221;ADIDAS ORIGINALS NMD a largement siege réglable guidon faire le vélo facile pour quiconque de manoeuvre.cette pur l'utilitarisme du véhicule est ce qui le rend cool pour nous.bien que peu mis a jour en 2000, la forme classique demeure immédiatement reconnaissable de sa faible image de grand 24 & # 8221; roues.ADIDAS CRAZYLIGHT BOOST 2.5 LOWnon, ce ne sera pas toi sur le pont de brooklyn rapidement sur un occupé mardi matin,ADIDAS ORIGINALS STAN SMITH SNEAKER mais que & # 8217; la question n'est pas la.Adidas Originals Superstar Slip On Wle week - end a jopo est facile avec les amis et la famille. choisis dans une variété de couleurs, de la boutique de la finlandaise, désormais disponible dans de nouvelles couleurs.cinéaste et directeur nathan miller a laché ses nouveaux longs documentaires ldn, offrant un regard en profondeur sur londres et # 8216; s par scene.le film a son tour un aperçu de divers éléments et les acteurs clés,ADIDAS YEEZY BOOST 550 y compris j. hus, fredo,ADIDAS J WALL 3 youngs téflon,women's superstar adidas dj du semtex, reekz mb, photographe vicky grout, gérant d'artistes / animateur de radio morgan keyz,ADIDAS SPRINGBLADE SCHUHE et plus.miller a tiré la photo sur une période de cinq mois, un artiste ou de la musique en direct, montrant ainsi conduit a la prochaine question.appuie sur play ci - dessus pour voir ldn intégralement.
Nike Air Max 90 Ultra 2.0 Flyknit,Air Max 90,Air Max 95 Sneakers,Adidas Yeezy 350 Boost V2,Yeezy 750 Boost Schuhe,Adidas Zestra