Povratak na glavni izbornik
 
 


Silva Kalčić: SVIJET PREMA LABIRINTU
Martina Petranović: Kamilo Tompa i kazalište
Keramika i suvremena umjetnost
Vida Tućan, monografija
Lazer Rok Lumezi: Bijeli prsten
Martina Petranović: Od kostima do kostimografije
Spomen knjiga Jasenki Pavliša
Katalog 49. zagrebačkog salona
Prepoznatljivo svoja – kostimografkinja Ika Škomrlj
Guido Quien: PRIČE O STVARIMA
Werner Knoedgen: NEMOGUĆI TEATAR
Marina Baričević: Blanka Dužanec
Zagrebačka škola karikature - Ni moda ni doktrina
Drago Turina scenograf
Guido Quien: PRIBLIŽEN POGLED
Katalozi ZGRAF 11 i EduZgraf, 2012.
Peter Weitzner: Teatar objekta
Ivanka Reberski: «Ljerka Njerš»
Sto godina hrvatske scenografije i kostimografije
Katalog 46. zagrebačkog salona
Monografija ULUPUH-a
Fedor Kritovac: Otkrivanje grada
Katalozi svjetskog trijenala male keramike 1-5
Katalog ZGRAF-a 10
Ruta Knežević: Kostimi
Marina Baričević: Stella Skopal
Emil Benčić: Od znatiželje do iskustva
Suvremeni umjetnički nakit u Hrvatskoj
Marina Baričević: BRANKA FRANGEŠ HEGEDUŠIĆ
Katalog hrvatskih ilustratora
Katalog izložbe hrvatske ilustracije za djecu i mlade
prethodna izdanja


Odaberite sliku koju želite prikazati:


  

Anketa
Da li često posjećujete stranice ULUPUHa?
Da, svaki dan
Ponekad
Rijetko
Nikada, danas sam prvi puta
Pogledajte rezultate glasanja



 

Silva Kalčić: SVIJET PREMA LABIRINTU



Silva Kalčić
SVIJET PREMA LABIRINTU
ESEJI O VISOKOJ MODERNI I POSTMODERNIZMU 1970-IH I 1980-IH

Recenzenti: Vesna Mikić i Krešimir Purgar
Lektorica: Rosanda Tometić
Izdavač: ULUPUH, Zagreb
Tisak: Tiskara Zelina, veljača 2017.
ISBN 978-953-327-111-8

Knjiga predstavlja doprinos povijesti i teoriji vizualnih umjetnosti u Hrvatskoj, u komparaciji s globalnim zbivanjima i proizašlih iz opće teorije vizualnih umjetnosti. Sastoji se od eseja o vizualnim umjetnostima (likovnih i suvremene umjetnosti, arhitekture i dizajna) 1970-ih i 1980-ih godina – u hrvatskom kontekstu riječ je o posljednjim godinama prije tranzicije i ideologijske smjene te promjene društveno-ekonomskog poretka; također onih koje su tom razdoblju prethodile ili iz njega proizašle, kao odjeci, nastavak (kontinuitet) ili raskid (dokidanje) tendencija u vizualnim umjetnostima toga razdoblja u tranzicijskoj i posttranzicijskoj umjetnosti u Hrvatskoj.

Knjiga ima obrazovni, stručni, znanstveni sadržaj, a uključeni su dijelovi autoričinih prijašnjih tekstova i istraživanja, kao i doktorske disertacije. Ciljna čitateljska skupina ove knjige je stručna publika, no može biti zanimljiva i široj kulturnoj javnosti. Također, predstavlja doprinos popularizaciji znanosti te može poslužiti kao udžbenik iz povijesti moderne i suvremene umjetnosti, povijesti i teorije dizajna, arhitekture i novomedijske umjetnosti (u zasebnim cjelinama teksta-poglavljima knjige), kao i pozicioniranje (i valorizacija toga) hrvatske umjetnosti, dizajna i arhitekture 1970-ih i 1980-ih godina u globalne trendove. Tekst je jedinstveni pregled, no i inovativna sinteza i nastavak postojećih teorija suvremene umjetnosti, dizajna i arhitekture, kao i teorija grada. Također je njegov važan dio autorski izbor i analiza više ili manje poznatih djela umjetnosti, dizajna i arhitekture.

Knjiga se sastoji od 21 poglavlja (Prolog; Uvod; Medijalizacija stvarnosti; Mjerilo i fenomenologija arhitekture; Suvremene koncepcije prostora i teorije grada; Video kao medij reprezentacije i simbolizacije; Novi mediji i narativi u ikonografiji grada; Kinetizam grada i kinetička arhitektura; Kinetička umjetnost i kinetizam forme; Perceptibilnost novih medija i relacija s prostorom tretman svjetlosti u umjetnosti nakon moderne; Kontekstualna umjetnost na primjeru Galerije SC i Mogućnosti za ’71; Umjetnost u javnom prostoru; Ukinuće i povratak ili kontinuitet slike; Suvremena umjetnost, kontinuitet i/ili odmak od modernizma; Refleksije modernizma u posttranzicijskoj umjetnosti; Trauma i identitet; Postulati stila; Spomenička arhitektura – oblikovanje ideologije/ideologijom; Dizajn – oblikovanje potreba (žudnji) tijela društva; Politika kulture visoke moderne i postmodernizma u Hrvatskoj).

O autorici:

Silva Kalčić zaposlena je na Sveučilištu u Zagrebu, na Tekstilno-tehnološkom fakultetu, gdje od 2009. predaje teorijske kolegije. Znanstvena je suradnica na interdisciplinarnom području znanosti (povijest umjetnosti, arhitektura i urbanizam). Diplomirala je na Odsjeku za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a doktorirala na polju arhitekture i urbanizma na Arhitektonskom fakultetu u istom gradu. Također je završila modni dizajn. Bavi se suvremenom umjetnošću, arhitekturom i dizajnom kao predavačica, teoretičarka i kustosica. Organizira izložbe i piše kritičke, esejističke i teorijske tekstove o suvremenoj umjetnosti, arhitekturi i dizajnu, kojima se bavi i u svojstvu izbornice, žiratorice ili članice galerijskog savjeta. Održala je više javnih predavanja te izlaganja, uz objavu radova, na međunarodnim kongresima, konferencijama i simpozijima. Od 2003. urednica je u časopisu Zarez; bila je članica uredništva nekoliko časopisa: Čovjek i prostor, Arhitektura, Oris, Up&Underground i online časopisa Art-e-fact. Autorica je udžbenika „Neizvjesnost umjetnosti” (Školska knjiga, Zagreb, 2005.).

Opći podatci o knjizi:

Opseg: 492 str., 379 vizualna priloga
21 poglavlje; izvori slikovnih materijala, biografija autorice, impresum
783 referencija
Dimenzije: 24 x 30 cm; hrbat: 4,7 cm; meki uvez s klapnama
Fotografija na naslovnici:
Duška Boban, Papandopulova ulica, Split, 2016. Fotografija 35 mm

Maloprodajna cijena knjige: 170,00 kn

Knjiga je financirana sredstvima Ministarstva kulture RH.



Datum održavanja: 16.5.2017. / Autor teksta: ULUPUH