Povratak na glavni izbornik
 
 


Silva Kalčić: SVIJET PREMA LABIRINTU
Martina Petranović: Kamilo Tompa i kazalište
Keramika i suvremena umjetnost
Vida Tućan, monografija
Lazer Rok Lumezi: Bijeli prsten
Martina Petranović: Od kostima do kostimografije
Spomen knjiga Jasenki Pavliša
Katalog 49. zagrebačkog salona
Prepoznatljivo svoja – kostimografkinja Ika Škomrlj
Guido Quien: PRIČE O STVARIMA
Werner Knoedgen: NEMOGUĆI TEATAR
Marina Baričević: Blanka Dužanec
Zagrebačka škola karikature - Ni moda ni doktrina
Drago Turina scenograf
Guido Quien: PRIBLIŽEN POGLED
Katalozi ZGRAF 11 i EduZgraf, 2012.
Peter Weitzner: Teatar objekta
Ivanka Reberski: «Ljerka Njerš»
Sto godina hrvatske scenografije i kostimografije
Katalog 46. zagrebačkog salona
Monografija ULUPUH-a
Fedor Kritovac: Otkrivanje grada
Katalozi svjetskog trijenala male keramike 1-5
Katalog ZGRAF-a 10
Ruta Knežević: Kostimi
Marina Baričević: Stella Skopal
Emil Benčić: Od znatiželje do iskustva
Suvremeni umjetnički nakit u Hrvatskoj
Marina Baričević: BRANKA FRANGEŠ HEGEDUŠIĆ
Katalog hrvatskih ilustratora
Katalog izložbe hrvatske ilustracije za djecu i mlade
prethodna izdanja


Odaberite sliku koju želite prikazati:


  

Anketa
Da li često posjećujete stranice ULUPUHa?
Da, svaki dan
Ponekad
Rijetko
Nikada, danas sam prvi puta
Pogledajte rezultate glasanja



 


Martina Petranović: Kamilo Tompa i kazalište



Martina Petranović: Kamilo Tompa i kazalište

Nakladnici:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti – Odsjek za povijest hrvatskoga kazališta
ULUPUH – Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti
Za nakladnike:
Akademik Pavao Rudan, glavni tajnik (HAZU)
Dr. art Ivana Bakal, predsjednica (ULUPUH)
Autorica: Martina Petranović
Urednice: Ivana Bakal i Martina Petranović
Grafičko oblikovanje i prijelom: Mario Aničić
Lektura: Lucija Ljubić
Tisak: Tiskara Zelina, Sveti Ivan Zelina, ožujak 2017.
ISBN [HAZU] 978-953-347-144-0
ISBN (ULUPUH) 978-953-327-120-0
216 strana, meki uvez
Maloprodajna cijena knjige: 180,00 kn

O knjizi:

Knjiga Kamilo Tompa i kazalište, posvećena istaknutom hrvatskom likovnom umjetniku i scenografu te suutemeljitelju ULUPUH-a, prva je knjiga biblioteke Kazališna likovnost u knjizi pokrenute u suradnji ULUPUH-a (Hrvatske udruge likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti) i Odsjeka za povijest hrvatskoga kazališta Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. Biblioteka je zamišljena kao niz kraćih monografija o istaknutim predstavnicima hrvatske kazališne likovnosti – scenografima, kostimografima, oblikovateljima svjetla, lutkarima, kazališnim fotografima, dizajnerima kazališnih plakata... – koji dosad nisu bili primjereno obrađeni i valorizirani te smješteni u povijest i suvremenost hrvatskoga kazališta i nacionalne kulture.
Knjigu Kamilo Tompa i kazalište otvara uvodnik urednice izdanja i predsjednice ULUPUH-a Ivane Bakal, dijelom utemeljen i na razgovoru s Tompinim bliskim suradnikom i prijateljem Ivicom Antolčićem, a slijedi ga memoarski osvrt na lik i djelo Kamila Tompe iz pera Tompine učenice i suradnice, kostimografkinje Ljubice Wagner. U nastavku knjige teatrologinja Martina Petranović analizira brojne vidove Tompina kazališnoga djelovanja kao što su, u prvom redu, scenografski rad u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu i Dramskom kazalištu Gavella te drugim hrvatskim kazalištima, pisanje kritičkih osvrta i tekstova o kazalištu, djelovanje u nekoliko izvaninstitucionalnih kazališnih skupina (Pučki teatar, Družina mladih), istraživanje oblika i mogućnosti lutkarskoga kazališta i lutkarskoga filma, pedagoški rad na Odsjeku za scenografiju Akademije za kazalište i film u Zagrebu i na povezivanju tehničkoga i umjetničkoga segmenta scenografske profesije, oblikovanje kazališnih zastora te nadahnutost kazalištem u likovnom stvaralaštvu.
Tekstualni dijelovi knjige, kojima treba pribrojiti i popis Tompinih kazališnih radova, prepleteni su s bogatom likovnom građom knjige koja obuhvaća Tompina likovna djela na kazališne teme, nacrte lutaka, scenografske i kostimografske skice, fotografije iz kazališnih predstava, kazališne cedulje te korespondenciju i osobnu i kazališnu dokumentaciju. Grafički dizajn knjige potpisuje Mario Aničić. Valja napomenuti da su reproducirana djela prikupljena iz niza hrvatskih, pa i inozemnih institucija, poput Odsjeka za povijest hrvatskoga kazališta HAZU, Arhiva za likovne umjetnosti HAZU, Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu, zagrebačke Moderne galerije, Muzeja grada Zagreba, kazališta u kojima je Tompa djelovao te Nacionalnog filmskog arhiva u Pragu.
Knjiga je sufinancirana sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Gradskog ureda za kulturu, obrazovanje i sport Grada Zagreba te Gradskoga dramskog kazališta Gavella.

O Kamilu Tompi

Kamilo Tompa hrvatski je slikar, grafičar, keramičar i scenograf (Samobor, 28. svibnja 1903. – Zagreb, 23. veljače 1989.). Završio je Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu 1926. i specijalku za slikarstvo kod profesora Ljube Babića i Vladimira Becića 1928. godine. Predavao je prostoručno crtanje i plastično oblikovanje na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu (1947. – 1974.) i metodiku crtanja na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Bio je voditelj Odsjeka za scenografiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Bio je prvi predsjednik Hrvatske udruge likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti (ULUPUH) te suutemeljitelj i prvi predsjednik Centra za dječji crtež u Zagrebu. Izlagao je na izložbama skupine Zemlja (1931. – 1935.) i grupe Mart (1957. – 1961.) te na više skupnih i samostalnih izložbi. Bavio se dekorativnim slikarstvom, keramikom i sitnom plastikom. Pisao je o umjetnosti i problemima dječjega likovnog izražavanja. Eksperimentirao je s animiranim i lutkarskim filmom. Bio je scenograf kazališnih predstava u Zagrebačkom kazalištu lutaka, Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu, Zagrebačkom dramskom kazalištu (današnjem Dramskom kazalištu Gavella), Teatru ITD, Hrvatskom narodnom kazalištu u Osijeku te na Dubrovačkim ljetnim igrama. Dobitnik je više državnih, kulturnih, likovnih i kazališnih nagrada i priznanja te Nagrade „Vladimir Nazor“ za životno djelo 1968. godine, a 1981. postao je dopisni član Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. Njegov život i djelo obrađeni su u monografiji Marine Baričević Kamilo Tompa, Društvo povjesničara umjetnosti, Zagreb 1990.

O autorici

Teatrologinja Martina Petranović diplomirala je komparativnu književnost i anglistiku (2000.) te studij teatrologije (2000.) na Filozofskome fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Doktorirala je 2010. na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu temom o povijesti hrvatske kostimografije. Radi u Odsjeku za povijest hrvatskog kazališta HAZU u Zagrebu. Suautorica je knjiga 100 godina hrvatske scenografije i kostimografije (1909.–2009.) i Repertoar hrvatskih kazališta, knjiga peta. Autorica je knjiga Na sceni i oko nje (2013.), Prepoznatljivo svoja – kostimografkinja Ika Škomrlj (2014.), Od kostima do kostimografije. Hrvatska kazališna kostimografija (2015.) i Kazalište i (pri)povijest (2015.). Dobitnica je više strukovnih nagrada.

Za realizaciju knjige korištene su fotografije, skice i dokumentacija iz arhiva Odsjeka za povijest hrvatskoga kazališta Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti te niza kazališnih arhiva i privatnih zbirki.

U prilogu: naslovnica knjige



Datum održavanja: 5.5.2017. / Autor teksta: ULUPUH




 

 

 
 
premiere introduit en 1965, le jopo vélo favorise une vision typiquement finlandais: c'était le & # 8220;ADIDAS CLIMACOOL BOAT PURE vélo pour tout rider.ADIDAS WHITE MOUNTAINEERING Boost & # 8221;ADIDAS ORIGINALS NMD a largement siege réglable guidon faire le vélo facile pour quiconque de manoeuvre.cette pur l'utilitarisme du véhicule est ce qui le rend cool pour nous.bien que peu mis a jour en 2000, la forme classique demeure immédiatement reconnaissable de sa faible image de grand 24 & # 8221; roues.ADIDAS CRAZYLIGHT BOOST 2.5 LOWnon, ce ne sera pas toi sur le pont de brooklyn rapidement sur un occupé mardi matin,ADIDAS ORIGINALS STAN SMITH SNEAKER mais que & # 8217; la question n'est pas la.Adidas Originals Superstar Slip On Wle week - end a jopo est facile avec les amis et la famille. choisis dans une variété de couleurs, de la boutique de la finlandaise, désormais disponible dans de nouvelles couleurs.cinéaste et directeur nathan miller a laché ses nouveaux longs documentaires ldn, offrant un regard en profondeur sur londres et # 8216; s par scene.le film a son tour un aperçu de divers éléments et les acteurs clés,ADIDAS YEEZY BOOST 550 y compris j. hus, fredo,ADIDAS J WALL 3 youngs téflon,women's superstar adidas dj du semtex, reekz mb, photographe vicky grout, gérant d'artistes / animateur de radio morgan keyz,ADIDAS SPRINGBLADE SCHUHE et plus.miller a tiré la photo sur une période de cinq mois, un artiste ou de la musique en direct, montrant ainsi conduit a la prochaine question.appuie sur play ci - dessus pour voir ldn intégralement.
Air Force 1 07 Schuhe,Air Force 1 Flyknit Schuhe,Nike Air Force 1 Mid 07,Nike Huarache Herren Schuhe,Air Jordan Sky High OG Schuhe,Nike Air Max 1 Ultra SE Schuhe