Povratak na glavni izbornik
 
 


Silva Kalčić: SVIJET PREMA LABIRINTU
Martina Petranović: Kamilo Tompa i kazalište
Keramika i suvremena umjetnost
Vida Tućan, monografija
Lazer Rok Lumezi: Bijeli prsten
Martina Petranović: Od kostima do kostimografije
Spomen knjiga Jasenki Pavliša
Katalog 49. zagrebačkog salona
Prepoznatljivo svoja – kostimografkinja Ika Škomrlj
Guido Quien: PRIČE O STVARIMA
Werner Knoedgen: NEMOGUĆI TEATAR
Marina Baričević: Blanka Dužanec
Zagrebačka škola karikature - Ni moda ni doktrina
Drago Turina scenograf
Guido Quien: PRIBLIŽEN POGLED
Katalozi ZGRAF 11 i EduZgraf, 2012.
Peter Weitzner: Teatar objekta
Ivanka Reberski: «Ljerka Njerš»
Sto godina hrvatske scenografije i kostimografije
Katalog 46. zagrebačkog salona
Monografija ULUPUH-a
Fedor Kritovac: Otkrivanje grada
Katalozi svjetskog trijenala male keramike 1-5
Katalog ZGRAF-a 10
Ruta Knežević: Kostimi
Marina Baričević: Stella Skopal
Emil Benčić: Od znatiželje do iskustva
Suvremeni umjetnički nakit u Hrvatskoj
Marina Baričević: BRANKA FRANGEŠ HEGEDUŠIĆ
Katalog hrvatskih ilustratora
Katalog izložbe hrvatske ilustracije za djecu i mlade
prethodna izdanja


Odaberite sliku koju želite prikazati:


  

Anketa
Da li često posjećujete stranice ULUPUHa?
Da, svaki dan
Ponekad
Rijetko
Nikada, danas sam prvi puta
Pogledajte rezultate glasanja



 


Silva Kalčić: SVIJET PREMA LABIRINTU



Silva Kalčić
SVIJET PREMA LABIRINTU
ESEJI O VISOKOJ MODERNI I POSTMODERNIZMU 1970-IH I 1980-IH

Recenzenti: Vesna Mikić i Krešimir Purgar
Lektorica: Rosanda Tometić
Izdavač: ULUPUH, Zagreb
Tisak: Tiskara Zelina, veljača 2017.
ISBN 978-953-327-111-8

Knjiga predstavlja doprinos povijesti i teoriji vizualnih umjetnosti u Hrvatskoj, u komparaciji s globalnim zbivanjima i proizašlih iz opće teorije vizualnih umjetnosti. Sastoji se od eseja o vizualnim umjetnostima (likovnih i suvremene umjetnosti, arhitekture i dizajna) 1970-ih i 1980-ih godina – u hrvatskom kontekstu riječ je o posljednjim godinama prije tranzicije i ideologijske smjene te promjene društveno-ekonomskog poretka; također onih koje su tom razdoblju prethodile ili iz njega proizašle, kao odjeci, nastavak (kontinuitet) ili raskid (dokidanje) tendencija u vizualnim umjetnostima toga razdoblja u tranzicijskoj i posttranzicijskoj umjetnosti u Hrvatskoj.

Knjiga ima obrazovni, stručni, znanstveni sadržaj, a uključeni su dijelovi autoričinih prijašnjih tekstova i istraživanja, kao i doktorske disertacije. Ciljna čitateljska skupina ove knjige je stručna publika, no može biti zanimljiva i široj kulturnoj javnosti. Također, predstavlja doprinos popularizaciji znanosti te može poslužiti kao udžbenik iz povijesti moderne i suvremene umjetnosti, povijesti i teorije dizajna, arhitekture i novomedijske umjetnosti (u zasebnim cjelinama teksta-poglavljima knjige), kao i pozicioniranje (i valorizacija toga) hrvatske umjetnosti, dizajna i arhitekture 1970-ih i 1980-ih godina u globalne trendove. Tekst je jedinstveni pregled, no i inovativna sinteza i nastavak postojećih teorija suvremene umjetnosti, dizajna i arhitekture, kao i teorija grada. Također je njegov važan dio autorski izbor i analiza više ili manje poznatih djela umjetnosti, dizajna i arhitekture.

Knjiga se sastoji od 21 poglavlja (Prolog; Uvod; Medijalizacija stvarnosti; Mjerilo i fenomenologija arhitekture; Suvremene koncepcije prostora i teorije grada; Video kao medij reprezentacije i simbolizacije; Novi mediji i narativi u ikonografiji grada; Kinetizam grada i kinetička arhitektura; Kinetička umjetnost i kinetizam forme; Perceptibilnost novih medija i relacija s prostorom tretman svjetlosti u umjetnosti nakon moderne; Kontekstualna umjetnost na primjeru Galerije SC i Mogućnosti za ’71; Umjetnost u javnom prostoru; Ukinuće i povratak ili kontinuitet slike; Suvremena umjetnost, kontinuitet i/ili odmak od modernizma; Refleksije modernizma u posttranzicijskoj umjetnosti; Trauma i identitet; Postulati stila; Spomenička arhitektura – oblikovanje ideologije/ideologijom; Dizajn – oblikovanje potreba (žudnji) tijela društva; Politika kulture visoke moderne i postmodernizma u Hrvatskoj).

O autorici:

Silva Kalčić zaposlena je na Sveučilištu u Zagrebu, na Tekstilno-tehnološkom fakultetu, gdje od 2009. predaje teorijske kolegije. Znanstvena je suradnica na interdisciplinarnom području znanosti (povijest umjetnosti, arhitektura i urbanizam). Diplomirala je na Odsjeku za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a doktorirala na polju arhitekture i urbanizma na Arhitektonskom fakultetu u istom gradu. Također je završila modni dizajn. Bavi se suvremenom umjetnošću, arhitekturom i dizajnom kao predavačica, teoretičarka i kustosica. Organizira izložbe i piše kritičke, esejističke i teorijske tekstove o suvremenoj umjetnosti, arhitekturi i dizajnu, kojima se bavi i u svojstvu izbornice, žiratorice ili članice galerijskog savjeta. Održala je više javnih predavanja te izlaganja, uz objavu radova, na međunarodnim kongresima, konferencijama i simpozijima. Od 2003. urednica je u časopisu Zarez; bila je članica uredništva nekoliko časopisa: Čovjek i prostor, Arhitektura, Oris, Up&Underground i online časopisa Art-e-fact. Autorica je udžbenika „Neizvjesnost umjetnosti” (Školska knjiga, Zagreb, 2005.).

Opći podatci o knjizi:

Opseg: 492 str., 379 vizualna priloga
21 poglavlje; izvori slikovnih materijala, biografija autorice, impresum
783 referencija
Dimenzije: 24 x 30 cm; hrbat: 4,7 cm; meki uvez s klapnama
Fotografija na naslovnici:
Duška Boban, Papandopulova ulica, Split, 2016. Fotografija 35 mm

Maloprodajna cijena knjige: 170,00 kn

Knjiga je financirana sredstvima Ministarstva kulture RH.



Datum održavanja: 16.5.2017. / Autor teksta: ULUPUH




 

 

 
 
premiere introduit en 1965, le jopo vélo favorise une vision typiquement finlandais: c'était le & # 8220;ADIDAS CLIMACOOL BOAT PURE vélo pour tout rider.ADIDAS WHITE MOUNTAINEERING Boost & # 8221;ADIDAS ORIGINALS NMD a largement siege réglable guidon faire le vélo facile pour quiconque de manoeuvre.cette pur l'utilitarisme du véhicule est ce qui le rend cool pour nous.bien que peu mis a jour en 2000, la forme classique demeure immédiatement reconnaissable de sa faible image de grand 24 & # 8221; roues.ADIDAS CRAZYLIGHT BOOST 2.5 LOWnon, ce ne sera pas toi sur le pont de brooklyn rapidement sur un occupé mardi matin,ADIDAS ORIGINALS STAN SMITH SNEAKER mais que & # 8217; la question n'est pas la.Adidas Originals Superstar Slip On Wle week - end a jopo est facile avec les amis et la famille. choisis dans une variété de couleurs, de la boutique de la finlandaise, désormais disponible dans de nouvelles couleurs.cinéaste et directeur nathan miller a laché ses nouveaux longs documentaires ldn, offrant un regard en profondeur sur londres et # 8216; s par scene.le film a son tour un aperçu de divers éléments et les acteurs clés,ADIDAS YEEZY BOOST 550 y compris j. hus, fredo,ADIDAS J WALL 3 youngs téflon,women's superstar adidas dj du semtex, reekz mb, photographe vicky grout, gérant d'artistes / animateur de radio morgan keyz,ADIDAS SPRINGBLADE SCHUHE et plus.miller a tiré la photo sur une période de cinq mois, un artiste ou de la musique en direct, montrant ainsi conduit a la prochaine question.appuie sur play ci - dessus pour voir ldn intégralement.
Air Force 1 07 Schuhe,Air Force 1 Flyknit Schuhe,Nike Air Force 1 Mid 07,Nike Huarache Herren Schuhe,Air Jordan Sky High OG Schuhe,Nike Air Max 1 Ultra SE Schuhe