Povratak na glavni izbornik
 
 
Doris Kristić



Adresa:
Zagreb, Freudenreichova 3

Kontakt telefon:
++385(0)98 221 588

E-mail adresa:


Web adresa:



Odaberite sliku koju želite prikazati:


    

    

    

    

    

    

    

 

 



Životopis:
Doris Kristić, kostimografkinja

Rođena je u Dubrovniku, gdje je maturirala na dubrovačkoj gimnaziji. Na rimskoj Akademiji za kostim i modu (Accademia di Costume e di Moda) diplomirala je kostimografiju i modni dizajn. Na istoj akademiji završila je i poslijediplomski specijalistički studij kazališne i filmske kostimografije. Po završetku studija vraća se u Hrvatsku, gdje živi i radi u Zagrebu kao kazališna, filmska i televizijska kostimografkinja. U početku je djelovala kao samostalni umjetnik, a 1989. godine ulazi u angažman u Zagrebačko kazalište mladih i nastavlja suradnju s brojnim kazališnim kućama diljem regije.

Ostvarila je preko 350 kazališnih kostimografija u predstavama dramskoga, opernoga i baletnoga repertoara, koje obuhvaćaju gotovo sve povijesno-stilske epohe, kao i suvremena i eksperimentalna ostvarenja. Njezin opus broji i nekoliko kazališnih scenografija. Radila je u svim nacionalnim i ostalim značajnijim kazalištima i festivalima u: Hrvatskoj, Srbiji, Sloveniji, BIH i Makedoniji, te u pojedinima u Italiji, Mađarskoj i Crnoj Gori (među ostalima: Zagreb /HNK, GDK Gavella, ZeKaeM, ZGK Komedija, SK Kerempuh, Teatar &TD, GK Trešnja, GK Žar ptica, Teatar Exit, Teatar u gostima, RANS Moša Pijade, CKD, Zagrebačko ljeto, KD Vatroslav Lisinski, Eurokaz, Zagrebačko kazalište lutaka, Zagrebački plesni ansambl i Studio za suvremeni ples/; Split /HNK i Splitsko ljeto/; Rijeka /HNK/; Osijek /HNK/; Dubrovnik /Kazalište Marina Držića, Dubrovačke ljetne igre i Teatar Lero/; Varaždin /HNK/; Hvar /Hvarsko pučko kazalište/; Pula /INK/; Šibenik /Jugoslavenski festival djeteta/; Beograd /Narodno pozorište, Jugoslovensko dramsko pozorište, SKC, KPGT i Sava centar/; Niš /Narodno pozorište/; Ljubljana /Slovensko narodno gledališče, Slovensko mladinsko gledališče, Mestno gledališče ljubljansko, Cankarjev dom, Eksperimentalno gledališče Glej, Koreodrama i Plesni teater/; Maribor /Slovensko narodno gledališče/; Celje /Slovensko ljudsko gledališče/; Nova Gorica /Primorsko dramsko gledališče/; Sarajevo /Narodno pozorište/; Zenica /Narodno pozorište/; Skopje /Makedonski Naroden Teatar i Dramski Teatar/; Trst /Slovensko stalno gledališče/; Zalaegerszeg /Hevesi Sándor Szíház/; Cetinje /Kraljevsko pozorište Zetski dom/; Kotor /Kotorart/…).

Od predstava dramskoga repertoara izdvajaju se: Antigona Sofokla; Feničanke Euripida; Orestija i Peržani Eshila; Hamlet, Macbeth, Julije Cezar, Romeo i Julija, Komedija zamešnjav, Cymbeline i San kresne noči Shakespearea; Mandragola Machiavellija; Mizantrop i Don Juan Molièrea; Život je san Calderóna; Gostioničarka Mirandolina, Sluga dvaju gospodara, Zaljubljenici, Počitniška trilogija i Moliére Goldonija; Patnje mladog Werthera i Stella Göthea; Mesec dni na kmetih Turgenjeva; Idiot, Besi i Bodnje Dostojesvkog; Ana Karenjina Tolstoja; Revizor i Svadba Gogolja; Velika očekivanja Dickensa; Važno je zvati se Ernest Wildea; Put oko svijeta u 80 dana Vernea; Striček Vanja, Tri sestre, Galeb i Platonov Čehova; Nora i Stupovi društva Ibsena; Gospođica Julija Strindberga; Večeras se improvizira i Tako je kako vam se čini Pirandella; Amerika Kafke; Priče iz bečke šume i Vjera, ufanje, ljubav von Horvatha; Figarova ženidba (Ludi dani) Boumarchaisa; Madame de Sade Mishime; Seviljski zavodnik i kameni uzvanik de Moline; Zločin na kozjem otoku Bettija; Stolice i Djevojka za udaju Ionesca; Travestije i Arkadija Stopparda; Buba u uhu Feydaua; Luđakinja iz Chaillota Giraudouxa; Balkon Geneta; Vojvotkinja malfeška Webstera; Šteta što je kurva Forda; Lear Bonda; Posjet stare dame Dürenmatta; Čarobnjak iz Oza Bauma; Pješice Mrožeka; Crna komedija Shaffera; Radni naslov: Nacija Sternheima; Pinocchio Collodija; Mačak u čizmama Perraulta; I konje ubijaju, zar ne? McCoyja; Velika magija i Ratni bogatuni de Filippa; Libertinec Schmitta; Brak Marije Braun Fassbindera; Let u mjestu Stefanovskog; Događaj u gradu Gogi Gruma; Jelka kod Ivanovih Vedenskog; Zmagoslavje ljubezni Marivauxa; Alpsko rumenilo Turrinija; Hakimove priče Ávile; Onesviješteni konj Sagana; Šuma Ostrovskog; Prosjačka opera Brechta; Kočija svetog sakramenta Mériméa; Evropejci i Uršula Barkera; Mirni dani u Mixing Partu Loea; Emil i detektivi i Tonček i Točkica Kästnera; Grissonova banda Chasea; Dantonov primer Przybyszewske; Sumnjivo lice Nušića; Misa u a-molu Kiša i Ristića; Karamazovi, Vojna tajna, Zid, jezero i Viktor ali Dan mladosti Jovanovića; Volčji čas ljubezni, Ana i Slovenska savna Šeliga; Lepotica in zver i Tako je umrl Zaratuštra Svetine; Erigon Plevneša; Krst pri Savici Smoleta; Balkanski špijun Kovačevića; Voćni dan Stojanovića; Skakavci B. Srbljanović; Klementov padec Jančara; Pohujšanje v dolini šentflorjanski Cankara; Dundo Maroje Držića; Robinja Lucića; Glasi iz planina Držića i Zoranića; Suzana čista i Orfeo Vetranovića; Saloma, Zastave, Kristofor Kolumbo, Leda i Hrvatski bog Mars Krleže; Na taraci Vojnovića; Glorija Marinkovića; Čaruga i Koko u Parizu Kušana; Smrt Stjepana Radića Bakarića; Metastaza, Kamov, smrtopis, Konfiteor, Peto evanđelje i Nevjesta od vjetra Šnajdera; Hrvatski slavuj Vujčića; Oriđinali i Dubrovački škerac Šehovića; Kate Kapuralica Stullija; Krijesnice T. Štivičić; Kako smo preživjele S. Drakulić; Zaštićena zona Šodana; Posljednja karika L. Kaštelan; Octopussy, Harpa i Veliki bijeli zec Vidića; Antigona kraljica u Tebi Marovića; Vrata do Vidulića; Zagorka I. Boban; Čovjek koji je spasio Europu Šoljana i Medvešeka; Ovo bi mogla biti moja ulica A. Tomić i S. Kovačić; Moj sin samo malo sporije hoda Martinića; Sada je, zapravo, sve dobro O. Lozice; Alan Ford Harjačeka; Alma Mahler M. Gregl i I. Boban…

Od predstava glazbeno-scenskoga repertoara posebno se ističu: Pimpinone Telemana; Così fan tutte i Figarov pir Mozarta; Orfej i Euridika Glucka; Elektra R. Straussa; La Traviata i Sicilijanske večernje Verdija; Orfej u podzemlju Offenbacha; Šišmiš J. Straussa ml.; Bajadera Minkusa; Posvećenje proljeća Stravinskog; Jeanne d´Arc au bûcher Honnegera; Mala Floramye Tijardovića; Tijardović, život i vrijeme Tijardovića, Ristića i Smoje; Jalta, Jalta i Casanova u Istri Kabilja, Lizistrata Foretića; Tajna crne ruke Đorđevića i Rocca; Metastaza sastava Laibach; Koncert Vivaldija, Martinua i Francka… Potpisuje i kostimografije brojnih ostvarenja modernoga baleta i suvremenoga plesa u produkciji Zagrebačkog plesnog ansambla, Studija za suvremeni ples te Koreodrame i Plesnog teatera iz Ljubljane.

U dosadašnjem radu surađivala je s preko stotinu kazališnih redatelja i desetak koreografa, a u najplodnije i umjetnički najpoticajnije suradnje ubraja rad s V. Habunekom, L. pl. Matačićem, M. Međimorcem, G. Parom, B. Violićem, J. Pipanom, D. Jovanovićem, Lj. Ristićem, Lj. Georgievskim, P. Magellijem, J. Menzelom, J. Kicom, I. Boban, V. Seninom, J. Juvančićem, K. Dolenčićem, R. Medvešekom, B. Brezovcem, Z. Svibenom, O. Prohićem, I. Kunčevićem i N. Kleflin.

Autorica je i 13 kostimografija za cjelovečernje igrane filmove, preko 10 kostimografija za TV-drame te nekoliko kostimografija za TV-emisije. Njezina filmografija broji kostimografske kreacije za kostimirane filmove epohe i za one suvremene najraznovrsnijih žanrova. Na filmu i televiziji surađivala je s brojnim redateljima, među ostalima i s doajenima hrvatske kinematografije (A. Babaja, K. Golik i D. Marušić), a najveći broj suradnji ostvarila je s D. Šorkom. Filmografija (dugometražni igrani film): Povratak, Izgubljeni zavičaj, Mala pljačka vlaka, Vila Orhideja, Otpadnik, Balada o morskom psu, Kraljeva završnica, Krhotine: kronika jednog nestajanja, Sedma kronika, Garcia, Dva igrača s klupe, U zemlji čudesa, Bella Biondina; (TV-drama, /izbor/): Turopoljski top, U pozadini, Maskerata, Romeo i Julija (TV-balet), Kazalište na tavanu, Alma Mahler, Veliki odmor…

Od ostalih projekata na kojima je radila trebalo bi izdvojiti kostimografiju svečanosti otvorenja Univerzijade u Zagrebu (1987.), te suradnju s Hrvatskim povijesnim muzejom, Muzejom grada Zagreba i Kulturno-povijesnim muzejom Knežev dvor u Dubrovniku za koje je kreirala autentične povijesne kostime, koji čine dijelove stalnoga postava i/ili zbirki navedenih institucija.

Članica je Hrvatske udruge likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti (ULUPUH), gdje je izabrana u Umjetnički savjet Sekcije za kazališnu i filmsku umjetnost.

Za svoj rad nagrađivana je nebrojeno puta u zemlji i inozemstvu. Od nagrada se ističu: četiri Nagrade hrvatskog glumišta (HDDU, Zagreb, 2002., 2004., 2007., 2009.), Nagrada Veljko Maričić (Međunarodni festival malih scena, Rijeka, 2012.), Zlatna arena (Festival igranog filma u Puli, 2009.), Marul (Marulićevi dani, Split, 2003.), Tirena (KMD, Dubrovnik, 1998.), Zlatni lovorov vijenac (MESS Festival, Sarajevo, 1988.), dvije Nagrade Gavellinih večeri (Gavelline večeri, Zagreb, 1986., 1987.), Borštnikova nagrada s diplomom (Borštnikovo srečanje, Maribor, 1986.), Sterijina nagrada (Jugoslovenske pozorišne igre /Sterijino pozorje/, Novi Sad, 1985.), Joakimova nagrada (Susreti Joakim Vujić, Pirot, 1982.), dvije nagrade UPIDIV-a (Jugoslovenske pozorišne igre /Sterijino pozorje/, Novi Sad, 1981., 1986.), Priznanje na Dnevima plesa (Ljubljana, 1985.), Priznanje Društva hrvatskih kazališnih kritičara i teatrologa (Zagreb, 1981.)… Dobitnica je i mnogih manjih nagrada, priznanja kritičara i sl., te su brojne predstave u kojima je bila kostimograf osvojile najprestižnije domaće i inozemne nagrade kao predstave u cjelini.

Nagrade (izbor):
1981. Priznanje Društva hrvatskih kazališnih kritičara i teatrologa za kostimografiju drame Madame de Sade Y. Mishime u izvedbi Kazališta Marina Držića, Dubrovnik
1981. Nagrada Udruženja primenjenih umetnika i dizajnera Vojvodine (26. Jugoslovenske pozorišne igre /Sterijino pozorje/, Novi Sad) za kostimografiju drame Misa u a-molu Lj. Ristića u izvedbi Slovenskog mladinskog gledališča, Ljubljana
1982. Joakimova nagrada (18. Susreti Joakim Vujić, Pirot) za kostimografiju drame Voćni dan u izvedbi Narodnog pozorišta u Nišu
1985. Sterijina nagrada (30. Jugoslovenske pozorišne igre /Sterijino pozorje/, Novi Sad) za kostimografiju drame Ana R. Šeliga u izvedbi Slovenskog mladinskog gledališča, Ljubljana
1985. Priznanje (Dnevi plesa, Ljubljana)
1986. Nagrada Udruženja primenjenih umetnika i dizajnera Vojvodine (31. Jugoslovenske pozorišne igre /Sterijino pozorje/, Novi Sad) za kostimografiju drame Lepotica in zver I. Svetine u izvedbi Slovenskog mladinskog gledališča, Ljubljana
1986. Nagrada 14. Gavellinih večeri (14. Gavelline večeri, Zagreb) za kostimografiju drama Blodnje F. Mihajloviča Dostojevskog/D. Jovanovića i Besi F. Mihajloviča Dostojevskog/D. Jovanovića u izvedbi Slovenskog mladinskog gledališča, Ljubljana
1986. Borštnikova nagrada s diplomom (21. Borštnikovo srečanje, Maribor) za kostimografiju drame Dantonov primer S. Przybyszewske u izvedbi Drame Slovenskog narodnog gledališča u Ljubljani
1987. Nagrada 15. Gavellinih večeri (15. Gavelline večeri, Zagreb) za kostimografiju drame Zločin na kozjem otoku U. Bettija u izvedbi Slovenskog mladinskog gledališča, Ljubljana
1988. Zlatni lovorov vijenac (28. MESS Festival, Sarajevo) za kostimografiju drama Zločin na kozjem otoku U. Bettija i Balkon J. Geneta u izvedbi Slovenskog mladinskog gledališča, Ljubljana
1998. Tirena (Kazalište Marina Držića, Dubrovnik) za kostimografiju drame Dubrovački škerac F. Šehovića u izvedbi Kazališta Marina Držića, Dubrovnik
2002. Nagrada hrvatskog glumišta (HDDU, Zagreb) za kostimografiju drame Večeras se improvizira L. Pirandella u izvedbi Drame HNK u Zagrebu
2003. Marul (13. Marulićevi dani, Split) za kostimografiju drame Kamov, smrtopis S. Šnajdera u izvedbi GK ZeKaeM, Zagreb
2004. Nagrada hrvatskog glumišta (HDDU, Zagreb) za kostimografiju drame Antigona kraljica u Tebi T. Petrasova Marovića u izvedbi Festivalskog dramskog ansambla 50. Splitskog ljeta
2007. Nagrada hrvatskog glumišta (HDDU, Zagreb) za kostimografiju drame Sluga dvaju gospodara C. Goldonija u izvedbi ZGK Komedija, Zagreb
2009. Nagrada hrvatskog glumišta (HDDU, Zagreb) za kostimografiju drame I konje ubijaju, zar ne? H. McCoya/I. Boban u izvedbi Drame HNK u Zagrebu
2009. Zlatna arena (56. Festival igranog filma u Puli) za kostimografiju filma U zemlji čudesa D. Šorka u produkciji Interfilma, HRT-a i Tivoli Film Produkcija (Budimpešta)
2012. Nagrada Veljko Maričić (19. Međunarodni festival malih scena, Rijeka) za kostimografiju drame Moj sin samo malo sporije hoda I. Martinića u izvedbi GK ZeKaeM, Zagreb

U prilogu:

Prve dvije fotografije:
J. Giraudoux: Luđakinja iz Chaillota
Režija: K. Dolenčić
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, 2014.

Treća i četvrta fotografija:
L. Minkus: Bajadera
Koreografija: V. Medvedev
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, 2015.

Peta i šesta fotografija:
G. Verdi: Sicilijanske večernje
Režija: J. Kica
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, 2015.

Sedma i osma fotografija:
F. M. Dostojevski: Idiot
Režija: I. Popovski
Zagrebačko kazalište mladih, 2012.

Deveta i deseta fotografija:
I. Cankar: Pohujšanje v dolini šentflorjanski
Režija: J. Kica
Slovensko narodno gledališče u Mariboru, 2014.

Jedanaesta i dvanaesta fotografija:
I. Vojnović: Dubrovačka trilogija
Režija: S. Zurovac
Dubrovačke ljetne igre, 2015.

Trinaesta i četrnaesta fotografija:
A. P. Čehov: Tri sestre
Režija: J. Kica
Slovensko narodno gledališče u Ljubljani, 2013.



 
 
Administracija

 

premiere introduit en 1965, le jopo vélo favorise une vision typiquement finlandais: c'était le & # 8220;ADIDAS CLIMACOOL BOAT PURE vélo pour tout rider.ADIDAS WHITE MOUNTAINEERING Boost & # 8221;ADIDAS ORIGINALS NMD a largement siege réglable guidon faire le vélo facile pour quiconque de manoeuvre.cette pur l'utilitarisme du véhicule est ce qui le rend cool pour nous.bien que peu mis a jour en 2000, la forme classique demeure immédiatement reconnaissable de sa faible image de grand 24 & # 8221; roues.ADIDAS CRAZYLIGHT BOOST 2.5 LOWnon, ce ne sera pas toi sur le pont de brooklyn rapidement sur un occupé mardi matin,ADIDAS ORIGINALS STAN SMITH SNEAKER mais que & # 8217; la question n'est pas la.Adidas Originals Superstar Slip On Wle week - end a jopo est facile avec les amis et la famille. choisis dans une variété de couleurs, de la boutique de la finlandaise, désormais disponible dans de nouvelles couleurs.cinéaste et directeur nathan miller a laché ses nouveaux longs documentaires ldn, offrant un regard en profondeur sur londres et # 8216; s par scene.le film a son tour un aperçu de divers éléments et les acteurs clés,ADIDAS YEEZY BOOST 550 y compris j. hus, fredo,ADIDAS J WALL 3 youngs téflon,women's superstar adidas dj du semtex, reekz mb, photographe vicky grout, gérant d'artistes / animateur de radio morgan keyz,ADIDAS SPRINGBLADE SCHUHE et plus.miller a tiré la photo sur une période de cinq mois, un artiste ou de la musique en direct, montrant ainsi conduit a la prochaine question.appuie sur play ci - dessus pour voir ldn intégralement.